[Foto-reseña] La força de la gent - Jordi Borràs

18 ago 2020

Título original: La força de la gent
Categoría: Libro de fotografía
Editorial: Ara llibres
Páginas: 204

Argumento:
Jordi Borràs fixa en imatges un capítol transcendent de la nostra història col·lectiva després de l’èxit de Dies que duraran anys.

Un cop feta pública la sentència del Procés amb més de 100 injustos anys de presó, els carrers han tornat a ser protagonistes d’un moviment que ni s’atura ni s’encongeix davant la repressió de l’Estat. Com una forta onada, la societat s’ha organitzat en una mobilització sense precedents, capaç d’aturar l’aeroport de Barcelona i de col·lapsar el pas per autopista a la Jonquera, de fer valer de dia la dignitat amb llargues caminades i de nit, encendre el foc de la indignació.

El testimoni gràfic de Jordi Borràs, el fotoperiodista de referència al nostre país, ens anima a tenir memòria, instantànies per no oblidar mai que la força de la gent és imparable.

Amb textos de Núria Cadenes, Roc Casagran, Julià de Jòdar, Joan-Lluís Lluís, Carme Martí, Laura Pinyol, Carles Rebassa i Estel Solé.

Opinión personal:
Este libro, por lo general, no es el tipo de contenido que suelo traer en el blog. Es cierto que, aunque me gusta verlos en mis estanterías no suelen haber muchos libros de fotografía, pero hay excepciones y los libros de Jordi Borràs suelen serlo.
Y es que es un fotógrafo que sigo en redes sociales. En este caso, sus fotografías tienen un seguimiento en el tiempo y explican y reflejan una realidad, una parte de la historia. En este caso, se centra en todas las movilizaciones que hubo en Catalunya a raíz de conocerse la sentencia de los presos políticos catalanes.
Movilizaciones, manifestaciones multitudinarias, pequeñas revueltas... Personalmente, es un libro que logra transmitirme muchísimo con las fotografías porque es la historia que estamos creando y que en unos años va a aparecer en los libros de historia.
Además, justo unos días antes de que se declarara el estado de alarma por culpa de la situación con el coronavirus, vino a mi ciudad a presentarlo y lo tengo firmado y dedicado por él y es algo que me hace mucha ilusión.

No hay comentarios:

Publicar un comentario